1.1 C
Nitra
piatok, 22 novembra, 2024

Cestári sú na zimu pripravení, sezóna už odštartovala

Regionálna správa a údržba ciest Nitra, ktorá v našom kraji spravuje cesty II. a III. triedy, potvrdzuje, že je pripravená zabezpečiť zjazdnosť komunikácií aj v nastávajúcom období.

Zimná údržba odštartovala v nedeľu 10. novembra, kedy regionálni cestári naprieč krajom začali s posypom proti namŕzajúcej hmle. Zimná sezóna sa u cestárov mení z roka na rok, vždy v závislosti od počasia. Spravidla je to však od začiatku novembra až do konca marca nasledujúceho roka. „Počas zimy udržiavame viac ako dvetisíc kilometrov ciest II. a III. triedy.

Cestári sú na zimu pripravení, sezóna už odštartovala
Zima už klope na dvere. Foto: ilustračné, freepick

„Pravidelný posyp vykonávame operatívne podľa situácie a potreby. Zimná údržba zahŕňa predovšetkým odstraňovanie snehu pluhovaním, posyp vozoviek chemickým materiálom a drvou,“ hovorí riaditeľ Regionálnej správy a údržby ciest Nitra Matúš Starovič. Na zimu sezónu sa cestári pripravujú aj zásobovaním skladu posypovými materiálmi.

„Aktuálne máme k dispozícii 3 385 ton posypovej soli, ktorá pokryje potreby regiónu počas štandardnej zimnej sezóny,“ pokračuje Starovič. V priebehu posledného roka došlo i k modernizácii vozového parku. Regionálna správa a údržba ciest aktuálne disponuje dostatočným množstvom vlastných vozidiel špecializovaných na zimné výkony. „V kraji je 83 sypačov, z toho dve nové vozidlá. K dispozícii je 14 stredísk dispečingu zimnej údržby – Komárno, Hurbanovo, Levice, Šahy, Želiezovce, Nitra, Vráble, Zlaté Moravce, Nové Zámky, Šurany, Gbelce, Štúrovo, Šaľa, Topoľčany a dve detašované pracoviská s pohotovosťou v Zemianskej Olči a Šrobárovej.“

Regionálna správa a údržba ciest Nitra apeluje na motoristov, aby v zimných mesiacoch prispôsobili jazdu stavu vozovky, nikam sa neponáhľali, boli ostražití a trpezliví. „Nečakáme na sneženie, sledujeme počasie a do terénu sa snažíme vyraziť vždy vopred. Avšak, keď si dáte do pomeru počet kusov našej techniky a kilometrov ciest, o ktoré sa staráme, je nemožné, aby boli všetky komunikácie upravené ihneď, ako nasneží. Ak je horšie počasie, vonku máme všetko čo má ruky, nohy a kolesá, no i cestárske auto ide maximálne 40 km/h. Ak by jazdilo rýchlejšie, posyp by nekončil na ceste, ale mimo nej,“ dopĺňa Starovič. Operačný plán v rámci zimnej údržby stanovuje istú postupnosť. Najskôr sa musia upraviť cesty I. triedy, nasledujú cesty II. triedy a napokon cesty III. triedy.

(ts, NSK)

Ak sa vám článok páči, zdieľajte ho na Facebooku a dajte o ňom vedieť svojim priateľom. Pridajte sa k nám aj na Telegrame https://t.me/nnnoviny. Ďakujeme.

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Prihlásiť sa na odber
Upozorniť na
0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Prečítajte si tiež

Najnovšie články

0
Komentujte a vyjadrite svoj názor.x