KEĎ CHÝBA CHOCHMES
Dňa 22. októbra 2020 sa v americkej Agentúre pre lieky a potraviny (FDA) konala schôdza Poradnej skupiny pre vakcíny a súvisiace biologické produkty. Na schôdzi schválili Zoznam 22 možných negatívnych účinkov vakcín proti COVID-19.
Zoznam nežiaducich účinkov preložený do slovenského jazyka uvádza:
1. Guillain – Barré syndróm (celotelová svalová slabosť pre poškodenie periférnych nervov);
2. Akútna diseminovaná encefalomyelitída (ochorenie centrálnej nervovej sústavy);
3. Trasverzná myelitída (zápal miechy);
4. Encefalitída / myelitída /encefalomyelitída / meningoencefalitída /meningitída / encefalopatia
(zápaly mozgu);
5. Kŕče/záchvaty;
6. Mŕtvica;
7. Narkolepsia (nadmerná denná spavosť) a kataplexia (krátko trvajúca strata svalového tonusu);
8. Anafylaxia (búrlivá alergická reakcia tela na očkovanie);
9. Akútny srdcový infarkt;
10. Myokarditída (zápal srdcového svalu)/ perikarditída (zápal blany okolo srdca);
11. Autoimunitné ochorenia;
12. Úmrtia;
13. Tehotenské komplikácie;
14. Iné akútne eliminujúce choroby;
15. Neanafylaktické alergické reakcie;
16. Trombocytopénia (nedostatok krvných doštičiek, poruchy zrážania krvi);
17. Diseminovaná intravaskulárna koagulácia (vznik krvných zrazenín v cievach);
18. Venózny tromboembolizmus (hlboká žilová trombóza vyvolávajúca pľúcnu embóliu);
19. Artritída, artralgia (artróza ramena)/ bolesť kĺbov;
20. Kawasakiho choroba (akútne horúčkovité ochorenie typické zápalom malých a stredných ciev;
21. Multisystémový zápalový syndróm u detí;
22. Zhoršenie existujúcich ochorení vakcínou.
(badatel.net/americka-fda-zverejnila-22-moznych-vedlajsich-ucinkov-vakcin-na-covid19/).
V záujme vylúčenia nedorozumenia, vedľajšie účinky na zozname nie sú vedľajšie účinky, aké po očkovaní proti CV19 vždy nastávajú. Nejde ani o vedľajšie účinky aké obvykle nastávajú. Ide o vedľajšie účinky, aké môžu nastať s matematicky vyčíslenou pravdepodobnosťou. Pri očkovaní je vopred jasné, aký počet osôb z tisíc očkovaných, zo sto tisíc očkovaných alebo z milióna očkovaných bude postihnutý niektorým z vedľajších účinkov zaradených na zozname, no nedá sa určiť, kto z očkovaných dostane Čierneho Petra, ani akým vedľajším účinkom bude postihnutý.
Na druhej strane, osobe, ktorú nežiaduci vedľajší účinok postihne, štatistická pravdepodobnosť postihu môže byť ukradnutá. Dôležité je iba to, že utrpela ona. Za tohto stavu zásadný právny význam má vytvorenie možnosti, aby sa včas pred očkovaním každý, kto o očkovaní uvažuje, dozvedel o hrozbe nežiaducich vedľajších účinkov.
Namiesto zavedenia toho všetkého do praxe v slovenských zdravotníckych zariadeniach sa premiér Heger rozbehol do médií, aby zvestoval svoju túžbu dať uzákoniť povinné očkovanie. Médiá sa odvďačujú. Na obrazovky prinášajú odborníkov na ústavné právo, aby potvrdili, že povinné očkovanie je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky. Iba jediný z týchto odborníkov, Kamil Baraník – vedúci katedry ústavného práva v Banskej Bystrici uviedol, že povinné očkovanie je prípustné len tam, kde je to nevyhnutné.
Presnejšie – nestačí akákoľvek nevyhnutnosť. Vyžaduje sa, aby opatrenie bolo nevyhnutné v demokratickej spoločnosti. V tom je kameň úrazu. Splnenie tejto podmienky je výrazne vzdialené slovenskej realite. Tak v požiadavke spojenia s demokratickou spoločnosťou, ako aj v požiadavke nevyhnutnosti.
Vakcíny proti COVID-19 sú stále v pokusnej fáze. Preveruje sa všeličo, čo pôsobia, aj čo nechávajú nedotknuté. Povinné očkovanie pokusnými vakcínami so známymi vedľajšími účinkami je právne dosť odvážny krok napriek nadšenému odobreniu prenajatými odborníkmi na ústavné právo.
Poznanie Covid-19 dnes je značne vzdialené od poznania covid-19 v prvých hodinách od zistenia jeho existencie. Nech slovenskí odborníci z radov lekárov, dokonca aj matematikov, tvrdia čokoľvek, známe sú liečivé účinky Ivermectinu. Aspoň na časť chorej populácie a v počiatočných štádiách ochorenia. A nielen ivermectinu. Čo nie je známe, je typová zmluva, ktorú Európska únia nechala vypracovať spoločnosti Pfizer, potom ju slávnostne nechala podpísať členským štátom a následne jej nešťastne unikla na verejnosť. Zmluva zakazuje zmluvným stranám, teda členským štátom Európskej únie, ukončiť odber vakcíny vyrábanej spoločnosťou Pfizer aj za predpokladu, že sa nájde liek na liečbu COVID-19. O tom bol v júli 2021 ďalší mediálny mega škandál, ktorý sa zastavil pred slovenskou štátnou hranicou.
Napokon a do tretice, Eurokomisárka pre zdravie a bezpečnosť potravín v lete 2021 oznámila, že Európska agentúra pre lieky (EMA) zostavila zoznam prvých piatich liekov, ktoré majú prísť na trh Európskej únie na jeseň 2021 ako prípravky na liečbu COVID-19.
O tom všetkom slovenskí odborníci na ústavné právo nemuseli počuť. No až bude Európsky súd pre ľudské práva preskúmavať, či povinné očkovanie proti COVID-19 je na Slovensku nevyhnutné, do úvahy nevezme iba stav poznania slovenských ústavných právnikov. Ako asi Slovensko odôvodní nevyhnutnosť povinného očkovania experimentálnou vakcínou, namiesto včasného podania liekov? Dokonca vtedy, keď lieky spia v nemocničných skladoch a smerujú do expirácie? Ako sa následne vyhne zodpovednosti za porušenie Európskeho dohovoru o ľudských právach a základných slobodách, ktoré nie je očividné iba premiérovi Hegerovi a jeho radcom?
Doc. JUDr. Ján Drgonec, DrSc., emeritný sudca Ústavného súdu SR