Literárne informačné centrum je od nového roka Slovenské literárne centrum (SLC). O zmene názvu informovalo centrum na svojej webstránke.
Iniciatívu na zmenu vyvíjala samotná organizácia, a to už od čias bývalého vedenia. Dôvodov na zmenu bolo viacero. Tým najdôležitejším bolo používanie pôvodného názvu pri propagácii slovenskej literatúry v zahraničí. „Pri zoznamovaní sa s vydavateľmi im nebolo hneď jasné, odkiaľ sme a čo znamená ‚informačné’ v našom názve. Často si to vyžadovalo vysvetľovanie a predpokladáme, že nejasnosti spôsobovalo naše staré meno aj na písaných materiáloch. Tam ho však už nemal kto ‚preložiť’,” vysvetlil riaditeľ SLC Pavel Sibyla. Dodal, že ich nový názov zodpovedá komunikácii, akú si praje, teda otvorenej, zrozumiteľnej a priamej.
Zuzana POETESSA KUGLEROVÁ: Dobrý povestiar nájde príbeh aj v dedinskej kronike
Sybila tiež uviedol, že poslanie literárneho centra sa nezmenilo, rovnako ani ich ambícia zlepšovať ich činnosť. Nový názov je výsledkom diskusie v organizácii a prekonzultovaný bol i s osobnosťami z literárnej komunity. Novú zriaďovaciu listinu, na základe ktorej došlo k zmene názvu, rezort kultúry vydal centru už minulý rok, pričom účinnosť nadobudla 1. januára tohto roka. SLC zotrvá na svojej pôvodnej webovej doméne, kde bude postupne zavádzať novú vizuálnu identitu.
Spolu so zmenou názvu prišla i potreba upraviť vizuálnu identitu. V lete 2022 vypísali súťaž oslovených autorov na nové logo aj vizuálnu identitu SLC. Z jedenástich oslovených grafických štúdií a dizajnérov prejavili záujem štyria. Súťaž bola realizovaná v dvoch kolách a víťazovi prvého kola bola ponúknutá možnosť pripraviť finálny návrh loga i vizuálnej identity. O tomto víťazovi rozhodla odborná porota tvorená Palom Bálikom, Martinom „Žltým” Jenčom, Branislavom Matisom, Kristínou Soboň a Pavlom Sibylom, a to na základe skíc. Najlepší návrh určila v októbri minulého roka, stal sa ním návrh Mateja Vojtuša a Josefíny Karlíkovej. Víťazom prináležala finančná odmena vo výške 4 500 eur s DPH.
„Logotyp Mateja Vojtuša a Josefíny Karlíkovej je vo svojej podstate univerzalistický: ľahko sa adaptuje do cudzích jazykov či dokonca iných znakových systémov. Koncept textovej zarážky v druhom riadku logotypu, ktorý túto vlastnosť umožňuje, evokuje každodennú prácu s textom. Komplementárne logo v tvare pozičnej konštelácie písmen SLC z logotypu vhodne rieši situácie, keď je zjavné, že ide o aktivitu inštitúcie a netreba rozpisovať jej celý názov, napr. označenie chrbta knihy,” priblížil rozhodnutie poroty Palo Bálik.