Čínsky a americký trh dopomohli luxusnej talianskej značke Giorgio Armani k medziročnému zvýšeniu predaja v 1. polroku o 34 %. Značka však očakáva, že jej potrvá minimálne jeden rok, kým sa úplne zotaví z dôsledkov pandémie. „Naším cieľom je návrat k úrovni spred pandémie v roku 2022 s konsolidovanými tržbami vo výške viac než dve miliardy eur,“ cituje agentúra Reuters výkonného riaditeľa Giorgia Armaniho.
Konsolidované čisté tržby vlani medziročne klesli o 25 % na 1,6 miliardy eur, pričom najväčší prepad zaznamenala značka v prvej polovici minulého roka. Predaj luxusného tovaru vlani prvýkrát výrazne klesol, keď lockdowny spôsobili nútené zatvorenie kamenných predajní a medzinárodný turistický ruch prakticky úplne ustal.
Milánska spoločnosť nezverejňuje údaje o celkovom polročnom predaji, no uviedla, že doterajší trend naznačuje priaznivejší scenár vývoja ziskov na tento rok. Armani vlani vykázal konsolidovaný čistý zisk 90 miliónov eur a prevádzkovú stratu (EBIT) 29 miliónov eur.
Armani ďalej oznámil výrazné zlepšenie jeho finančnej pozície v 1. polroku, pričom disponuje hotovosťou alebo ekvivalentom hotovosti v hodnote 1,088 miliardy eur. To podľa vyhlásenia firme „poskytuje dostatok finančných zdrojov pre stredno- až dlhodobú stabilitu a rozvoj“.
Zdroj: TASR