To je otázka, ktorá zaujíma mnohých ľudí, ktorí využívajú vlaky na prepravu do práce, školy, či za lekármi.
Po súkromnom prepravcovi štát
Od roku 2012, kedy na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno začal premávať súkromný prepravca, sa toho veľa zmenilo. ŽSR ako majiteľ trate vykonal prvú fázu modernizácie, ktorá sa dostala po Dunajskú Stredu a zahŕňala nové prístrešky, parkoviská a peróny vyhovujúce potrebám modernej trate.
Dotiahnuť modernizáciu až do Komárna sa však nepodarilo – nie sú peniaze. RegioJet správnym nastavením grafikonu, ako aj relatívne modernejšími súpravami z tejto, takmer stratovej trate, spravil ziskovú. Zmluva však koncom roka 2020 vypršala.
Vrátil sa štátny prepravca
Ten, ktorý prepravu Žitným ostrovom prevádzkuje v spolupráci s rakúskou spoločnosťou ŐBB. Minister dopravy Árpád Érsek v polovici roka 2019 zrušil súťaž na túto trať, lebo sa vraj nik neprihlásil. Pre RTVS v tom čase vyhlásil, že sa prihlásil len jeden dopravca, aj to neskoro. MD SR neskôr prebral nový minister, no súťaž sa pre pandémiu covidu nekonala, preto MD s ministrom Doležalom siahli po núdzovom riešení.
Prebieha prihlasovanie do súťaže
To potrvá do konca mája 2022. Keďže súťaž ešte prebieha, počet ani mená záujemcov až do ukončenia procesu MD SR nebude zverejňovať. „Nový dopravca bude známy po 30. júni 2022, keďže plynie jednoročná lehota od oznámenia v úradnom vestníku EÚ, informoval v Ahoj Komárno odbor komunikácie rezortu dopravy. Minister dopravy Andrej Doležal (nom. Sme rodina) už však vo videu na sociálnej sieti poodhalil, že záujemcov je viac, ako päť.
Eka Balašková
Zdroj:ahojkomarno.sk