Počas siedmich mesiacov od spustenia zrealizovala Národná linka na pomoc deťom Viac ako ni(c)k 426 chatov prostredníctvom mobilnej aplikácie a 23 e-mailov. Projekt zastrešuje Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny (MPSVR) SK, realizuje ho s pomocou eurofondových zdrojov.
Generálny riaditeľ Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny a generálny tajomník služobného úradu Karol Zimmer priblížil, že sa na linku obracali najmä deti, ktoré trápili problémy spôsobované samotou, šikanou, sociálnou izoláciou, ale aj vzťahmi s rovesníkmi či prvou láskou.
„Ozývali sa však i ľudia, ktorí chceli riešiť prípad násilia na dieťati z ich okolia,“ informoval Zimmer. Pripomenul, že nepretržité fungovanie linky v súčasnosti zabezpečuje 15 odborne vyškolených konzultantov.
Spojiť sa s nimi je možné cez chat na webovej stránke www.viacakonick.sk, alebo cez mobilnú aplikáciu. Dieťa, ktoré sa cíti byť ohrozené, sa rovnako môže zveriť so svojím problémom a žiadať o pomoc aj prostredníctvom e-mailu na adrese pomoc@viacakonick.gov.sk.
Linka pomoci Viac ako ni(c)k dopĺňa systém už existujúcich liniek, ktoré pomáhajú a radia ľuďom v rôznych ťažkých životných situáciách.
Zdroj: TASR
Foto: Ilustračné NN