Od piatka si môžu zákazníci kúpiť elektronické kolky v 765 pobočkách Slovenskej pošty. Tento počet zvýšila z pôvodných 332 pobočiek. Pošta tým chce vyjsť v ústrety najmä občanom, keďže počet samoobslužných platobných terminálov, teda kioskov, umiestnených v klientskych centrách, súdoch, okresných či katastrálnych úradoch sa znížil o viac ako 100 kusov. Početnosť kioskov na úradoch je v kompetencii ministerstva financií. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková s tým, že presný zoznam pôšt, kde si klienti môžu kúpiť eKolok, je zverejnený na webovej stránke pošty.
Klienti si môžu podľa hovorkyne na poštách kúpiť eKolok na uhradenie správnych a súdnych poplatkov v ľubovoľnej hodnote bez potreby zadania služby. Platnosť takto zakúpeného eKolku je dva roky, pričom platnosť eKolku zakúpeného iným spôsobom je 30 dní. „Platobný systém eKolok tvorí súčasť elektronizácie verejnej správy a patrí k najmodernejším platobným systémom v Európe,“ skonštatovala.
Súdne či správne poplatky môžu klienti uhradiť prostredníctvom potvrdení o úhrade týchto poplatkov na požadovanú hodnotu vo vybraných pobočkách pošty, platobných terminálov, tzv. kioskov, ale aj prostredníctvom mobilnej aplikácie eKolok. Uhradiť ich môžu tiež cez webovú aplikáciu eKolok (Virtuálny kiosk), ktorá je k dispozícii na webovej stránke https://m.ekolky.gov.sk a prostredníctvom POS terminálov na úradoch.
Zdroj: TASR
Foto: Archív