5.4 C
Nitra
pondelok, 18 novembra, 2024

Pre žiakov základných a stredných škôl sa bude realizovať program doučovania

 Bratislava (TASR) – Pre žiakov, ktorí sa nevedeli plnohodnotne zapojiť do vzdelávania počas obdobia prerušenej prezenčnej výuky v školách, sa bude v budúcom školskom roku realizovať program doučovania. TASR o tom informovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVŠ) SR.
      Program bude priamo nadväzovať na program doučovania „Spolu múdrejší“, ktorý podporil rezort školstva, a zároveň na program doučovania žiakov základných škôl vysokoškolskými študentmi, koordinovaný Štátnym pedagogickým ústavom (ŠPÚ).
      Doučovanie bude zamerané najmä na predmety hlavných vzdelávacích oblastí (jazyk a komunikácia, matematika a informatika, človek a spoločnosť, človek a príroda) a prebiehať bude v poobedňajších hodinách buď individuálne, alebo skupinovo (v malých skupinkách do päť žiakov).
       Výber žiakov, ako aj komunikáciu s ich zákonnými zástupcami bude zabezpečovať škola. Samotné doučovanie bude realizovať doučujúci s pedagogickým vzdelaním. V prípade, že škola nenájde vhodného kandidáta, bude im sprostredkovaný mimovládnou organizáciou alebo vysokou školou. Metodickú podporu programu a spoluprácu s mimovládnymi organizáciami a vysokými školami bude zabezpečovať ŠPÚ.
      K programu vznikne aj webový portál, na ktorom bude možné párovať ponuku a dopyt po doučovaní. Tiež na ňom budú zverejňované sprievodné materiály, webináre či informácie o priebehu programu.
      S cieľom zvýšenia celkového objemu hodín, ktorý žiaci venujú výchovno-vzdelávacím aktivitám, bude podporené celodenné vzdelávanie žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Zriaďovateľom školských klubov detí (ŠKD) bude v nasledujúcom školskom roku poskytnutá finančná podpora s cieľom kompenzácie poplatkov za ŠKD pre tieto deti. Tým sa zabezpečí podpora ich participácie v kluboch, ktorých činnosť bude rozšírená o cielené neformálne vzdelávacie aktivity zamerané na prehlbovanie a precvičovanie učiva patriaceho k hlavným vzdelávacím oblastiam.
      Metodicko-pedagogické centrum (MPC) v Prešove poukázalo na to, že vzdelávanie žiakov z marginalizovaných rómskych komunít (MRK) mimo školského prostredia je neefektívne. Komunitné centrá (KC) nedisponujú kapacitou na „dovzdelávanie“, problémom je tiež absencia komunikácie medzi školami a zainteresovanými pomocnými pracovníkmi, ale i sústredenie sa škôl na napĺňanie učebných osnov.

Foto: Archív

Ak sa vám článok páči, zdieľajte ho na Facebooku a dajte o ňom vedieť svojim priateľom. Pridajte sa k nám aj na Telegrame https://t.me/nnnoviny. Ďakujeme.

Prečítajte si tiež

Najnovšie články