33.1 C
Nitra
utorok, 20 augusta, 2024

PRIESKUM: Najčítanejším denníkom je Nový Čas, týždenníkom Plus 7 dní

V treťom a štvrtom kvartáli uplynulého roku si denník Nový Čas udržal prvú pozíciu s 12-percenntnou čítanosťou.

Čítanosť na úrovni šiestich percent dosiahli denníky Sme a Pravda. Nasleduje denník Plus jeden deň s piatimi percentami, Denník Šport so štyrmi percentami a Hospodárske noviny i Denník N majú zhodne trojpercentnú čítanosť. Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 27 percent populácie, pokiaľ vychádzame z premennej „čítal posledné vydanie“ a 56 percent populácie, pokiaľ vychádzame z premennej „čítal za posledných 14 dní“. Výsledky pochádzajú z prieskumu Market and Media and Lifestyle – Target Group Index (MML-TGI) spoločnosti Median.sk. Dáta zbierali od 20. júna 2022 do 11. decembra 2022 na vzorke 4 154 respondentov vo veku 14 – 79 rokov.

Načítanejším týždenníkom je Plus 7 dní s celkovo piatimi percentami, nasleduje Život so štyrmi percentami. Týždenníky Báječná žena, Eurotelevízia, Nový Čas Nedeľa a Rytmus Života čítajú tri percentá obyvateľov. Nový Čas pre Ženy a Slovenka dosiahli dvojpercentnú čítanosť. Ako ďalej vychádza z prieskumu, sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPress) dosiahla sedem percent a sieť Petit Press MY noviny trojpercentnú čítanosť. Podiel týždenníkov na populácii predstavuje 28 percent, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú alebo prečítajú posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Ak sa vychádza z premennej „čítal za posledné tri mesiace“, ide o 60 percent populácie.

Načítanejším dvojtýždenníkom je TV max so šiestimi percentami a Relax so štyrmi percentami. Nasledujú dvojtýždenníky Tele plus a 100+1 s dvojpercentnou čítanosťou. S jednopercentnou čítanosťou v prieskume skončil dvojtýždenník Žena a život. Sieť titulov Echo Dvojtýždenníky má čítanosť dve percentá. Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje trinásť percent populácie. Dvojtýždenníky si pri premennej „v posledných šiestich mesiacoch“ prečítalo 25 percent populácie.

Načítanejším mesačníkom je podľa prieskumu časopis Emma so šiestimi percentami. Evita magazín a Zdravie dosiahli päť percent a mesačníky Záhradkár, Doma v záhrade, Futbal magazín a Autožurnál majú štvorpercentnú čítanosť. Celková čítanosť mesačníkov v treťom a štvrtom kvartáli 2022 je na úrovni 43 percent. Pokiaľ ide o premennú „čítal posledný rok“ ide o 54 percent populácie.

Najpočúvnejšou rozhlasovou stanicou je Rádio Expres so 17 percentami. Nasleduje Rádio Slovensko so 14 percentami, Fun Rádio s desiatimi percentami a Európa 2 s ôsmimi percentami. Sedem percent počúvanosti dosiahlo Rádio Vlna a Rádio Melody šesť percent. Rádio Regina má počúvanosť na úrovni piatich percent. Podľa prieskumu je celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ v hodnote 50 percent. Výsledky ďalej preukázali, že rozhlasová sieť Bauer Media Group, ktorá zastrešuje napr. Europu 2 či Rádio Expres, dosiahla v parametri „včera“ počúvanosť 26 percent. Slovenský rozhlas (RTVS) má so svojimi šiestimi okruhmi, ako napr. Rádio Devín, Rádio_FM či Rádio Patria, 20 percent. 17 percent dosiahla rozhlasová sieť Rádio Group, pod ktorú spadá Fun rádio i Rádio Vlna a štyri percentá sieť Regiomedia, kam možno zaradiť Bratislavské rádio alebo Dobré rádio.

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ predstavuje 93 percent. Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou v tomto parametri je opäť Rádio Expres so 40 percentami a Fun rádio s 27 percentami. Nasleduje Rádio Slovensko s 26-percentnou počúvanosťou. Z prieskumu vyplýva, že 22 percent populácie počúva aspoň raz za týždeň Rádio Europa 2, 21 percent Rádio Vlna a 14 percent Rádio Melody. S desaťpercentnou počúvanosťou skončilo v prieskume Rádio Regina. Rozhlasová sieť Bauer Media Group dosiahla v parametri „posledný týždeň“ počúvanosť 58 percent a Radio Group počúvanosť 42 percent. Slovenský rozhlas so svojimi okruhmi dosiahol 36 percent a rozhlasová sieť Regiomedia má počúvanosť 13 percent.

Podľa prieskumu dosiahla rozhlasová stanica Rádio Expres v treťom a štvrtom kvartáli 2022 v parametri „podiel na trhu“ 22 percent, čo predstavuje i najväčší podiel. Rádio Slovensko má 20-percentný podiel, s 12-percentným podielom sa na trhu pohybuje Fun rádio a desaťpercentný podiel majú rádiá Europa 2 a Rádio Vlna. Rádio Melody dosiahlo sedempercentný podiel a Rádio Regina päťpercentný podiel. Ostatné rozhlasované stanice tvoria podľa prieskumu 14-percentný podiel na trhu.

Sumárna sledovanosť všetkých televízií v parametri „sledovali včera“ je 74 percent, čo predstavuje celkovo viac ako tri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti podľa prieskumu dosiahla televízia Markíza, celkom 34 percent. Sledovanosť na úrovni 27 percent zaznamenala televízia JOJ a na treťom mieste sa umiestnila Jednotka s 24-percentami. Televízna skupina Markíza Group dosiahla v parametri „sledovala včera“ 39-percentnú sledovanosť. Okrem Markízy do Markíza Group patria napr. televízia Dajto, Doma alebo Krimi. JOJ Group, kam okrem TV JOJ patria Jojko, Plus či Wau, dosiahla sledovanosť 31 percent. RTVS so svojimi okruhmi :24, Jednotka, Dvojka a Šport TV dosiahla 26 percent sledovanosti. Na prvom mieste sa v ukazovateli podiel na trhu za tretí a štvrtý kvartál 2022 umiestnila Markíza s 28-percentným podielom. JOJ dosiahla 16 percent a 14-percentný podiel Jednotka. Ostatné televízne stanice predstavujú 42-percentný podiel.

Ak sa vám článok páči, zdieľajte ho na Facebooku a dajte o ňom vedieť svojim priateľom. Pridajte sa k nám aj na Telegrame https://t.me/nnnoviny. Ďakujeme.

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Prihlásiť sa na odber
Upozorniť na
0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Prečítajte si tiež

Najnovšie články

0
Komentujte a vyjadrite svoj názor.x