Železničná spoločnosť si evidentne neváži cestujúcich. Nedávno im vyčítala, že kvôli nim meškajú jej vlaky a najnovšie im odkazuje, že nech sú vôbec radi, že môžu cestovať, aj keď „haraburdami“, ktorým dvere poriadne netesnia.
Kalamita
Uplynulý piatok a sobota boli kvôli sneženiu na železnici „veselé“ a vlaky meškali. To sa dá pochopiť – kalamita je kalamita a tu fakt nesúhlasím s rečami typu „mali byť pripravení“. Nie, na kalamitu sa skrátka nedá pripraviť – nie je v ľudských silách, aby boli v jednom momente použiteľné stovky km ciest či železníc, keď sneží tak, že kým prejde odhŕňač z jedného konca sídliska na druhý, už je koniec, z ktorého vyrážal, neprejazdný. Tie mechanizmy sa ozaj nedajú „naklonovať“. Takže toto fakt chápem. Tu, čo sa týka vlaku, treba ozaj len sedieť na zadku a čakať, kedy sa pohne. Ani vlakový personál nebaví to, že vlak mešká.
Foto z vlaku
Internet obehla fotka s interiérom vlaku, kde je popri stenách a dverách celkom slušná vrstva snehu. Podotýkam, v interiéri. Nečudujte sa, pradávno (tak 15 r. dozadu) som to zažila aj ja, že v kupé na okne miniatúrny návej snehu. Vo vlaku mi už (doslova) „kvapkalo na karbid“ – keď sa odhodláte vykonať si malú potrebu, už sa nedá odtiaľ ujsť, vlakom na výhybkách zahrkoce a na vás zvrchu čosi (verme, že len voda) tečie… Ale späť k súčasnosti. Prekvapila ma reakcia ŽSSK pod príspevkom známej satirickej stránky.
Nie je to po prvýkrát
Vlastne ŽSSK ma v priebehu pár dní prekvapila už niekoľkokrát. Nedávno meškania vlakov ospravedlňovali tým, že cestujúci pomaly nastupujú a vystupujú a grafikon je nastavený. Takže dopravca nemusí prihliadať na potreby cestujúcich, ale ak nie si svižný, ako srnka, tak nelez ani na stanicu, nie to ešte do vlaku, lebo veď zdržiavaš.
Eduard Sacher, slávny slovenský rodák a „stvoriteľ“ svetoznámej torty by mal dnes 180 rokov
Alebo v istých staniciach budeme fungovať spôsobom „Nezastavujem, máme spoždění“? Vtedy som si povedala, že pri takomto prístupe môžu železnice liať do reklamy a pekných vizuálov liať aj milióny, ich prístup k cestujúcemu ho bude do áut vyháňať stále viac.
Ale späť k snehu
Reakcia ŽSSK by v normálnom štáte znela asi tak, že je im ľúto, ale nie je možné vždy nasadiť najmodernejší vozový park a je im ľúto, že cestujúci popri diskomforte meškania museli „strpieť“ aj sneh vo vlaku. Na Slovensku je reakcia železníc iná. Vyplýva z nej, že vlastne buď rád, že sa vezieš vo vlaku a nestál si niekde autom, lebo veď počasie.
Nie sme konšpirátori
Keby sme boli, napadla by nám myšlienka, že toto sa nedeje náhodou. Že vo vedení, či na komunikačnom odbore sú ľudia, ktorí majú za úlohu „vyprázdniť“ vlaky a porušiť spoje ako nerentabilné. Lebo, veď načo bude premávať prázdny vlak, že …?
Eka Balašková